Individuele cliënten/gezinnen
Na het eerste telefonische contact of de verzonden email, maken we een afspraak voor een intakegesprek. Hierin komen de volgende punten aan de orde:
- Wat is de aanleiding voor je vraag,
- verhelderen de vraagstelling en
- we bespreken we welke verwachtingen je hebt.
Deze vragen zijn belangrijk om bij stil te staan. Het geeft jou de mogelijkheid om af te tasten of mijn begeleiding bij jou/ je kind past. En ik kan inschatten of mijn ondersteuning aansluit op de vraag.
Daarna spreken we af of en hoe we gaan starten. We leggen dit niet helemaal vast, omdat ik vooraf niet altijd kan inschatten hoeveel sessies er nodig zijn en in welke vorm de sessies plaatsvinden. Samen met jou als client of de ouder(s)/verzorger(s) stem ik het plan voortdurend af.
Elke begeleidingssessie duurt 45-60 minuten voor kinderen en jongeren of 75-90 minuten volwassenen. De frequentie hangt af van de situatie.
De afsluiting: de begeleiding wordt op een bepaald moment ook expliciet afgesloten. We blikken dan terug op de stappen die gezet zijn en wat het kind of de ouder(s) meenemen om mee verder te gaan.
Begeleidingssessies vinden in principe plaats in mijn praktijk. In sommige situaties is het prettiger als de afspraken thuis, op school of bijvoorbeeld in het ziekenhuis plaatsvinden. Houd u er rekening mee dat er dan reiskosten bijkomen.
Supervisie
Na een eerste telefonisch of mail contact bespreken we samen tijdens de intake of je supervisievragen bij mij zouden kunnen passen. Vervolgens maken we een afspraak voor het eerste supervisiegesprek.
Elke supervisie duurt 75 minuten.
Als supervisant bepaal je uiteraard zelf de vraag voor je supervisie en de frequentie.
Algemene voorwaarden, privacy, beroepscode en klachtenregeling
- Algemene voorwaarden
- Privacyverklaring: in de privacyverklaring lees je hoe de privacy van cliënten gewaarborgd is.
- Beroepscode NVPA: Als lid van beroepsvereniging NVPA houd ik me aan de beroepscode van deze beroepsvereniging en van de koepelorganisatie RBCZ.
- Clientenfolder SCAG: is er in het contact iets niet goed verlopen en heb je een klacht? Neem dan contact met me op, zodat we samen kunnen kijken hoe we dit oplossen. Als we er samen niet uitkomen, kun je contact opnemen met de NVPA waarna de klachtenfunctionaris van de SCAG de klacht op zal pakken. Eventueel wordt er via de NVPA vanuit de SCAG een geschillencommissie betrokken om je klacht nader te onderzoeken en op te lossen. Meer informatie hierover is te vinden in deze folder. Ik voldoe hiermee aan de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (Wkkgz).
Disclaimer
De informatie op deze site is met de nodige zorgvuldigheid samengesteld. Echter neem altijd zelf contact op met de betreffende gemeente of zorgverzekeraar om te bekijken of (een deel van) de sessies vergoed worden. Praktijk op Pad is niet aansprakelijk voor mogelijk gewijzigde, onvolledig of foutief weergegeven informatie.